Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016

Ενίσχυση της δράσης των κατασταλτικών μηχανισμών της ΕΕ στην Ελλάδα

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ

Την παραπέρα ενσωμάτωση της Ελλάδας στους αυταρχικούς κατασταλτικούς μηχανισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών από το ποινικό μητρώο των κρατών - μελών, την επιπρόσθετη συλλογή στοιχείων και συνολικά την ενίσχυση του «φακελώματος», ενέκρινε χτες η Ολομέλεια της Βουλής κάνοντας δεκτό, με τις ψήφους των κομμάτων της κυβέρνησης, της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του Ποταμιού, σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης. Από την ψηφοφορία απουσίαζαν η Χρυσή Αυγή, η οποία στη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή είχε ψηφίσει «παρών», και η Ενωση Κεντρώων, η οποία στην Επιτροπή είχε υπερψηφίσει.
Μόνο το ΚΚΕ από την αρχή είχε καταψηφίσει το σύνολο του νομοσχεδίου, και επί της αρχής και επί των άρθρων, αναδεικνύοντας τον αντιδραστικό χαρακτήρα του.
Το νομοσχέδιο αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο (άρθρα 1 έως 18) αφορά την ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο της κοινοτικής οδηγίας του 2011, που προβλέπει τη συγκρότηση ενός μηχανισμού για την αμοιβαία αναγνώριση από τα κράτη - μέλη ποινικών αποφάσεων που αφορούν μέτρα για την προστασία θυμάτων από εγκληματικές ενέργειες, ενισχύοντας τις αρμοδιότητες των εισαγγελέων.
Το δεύτερο μέρος προβλέπει την ενσωμάτωση απόφασης - πλαισίου της ΕΕ του 2009 και της συμπληρωματική απόφασης, της λεγόμενης ECRIS.
Οπως ανέδειξε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Μ. Συντυχάκης, τόσο η οδηγία όσο και οι αποφάσεις - πλαίσιο «εντάσσονται στην παραπέρα οικοδόμηση του αντιδραστικού και του κατασταλτικού πλαισίου, προς όφελος των συμφερόντων των ευρωπαϊκών μονοπωλίων και σε βάρος των δικαιωμάτων των λαών, του ψευδεπίγραφα αποκαλούμενου χώρου ελευθερίας, ασφάλειας και δικαιοσύνης της ΕΕ, όπως αυτά διαμορφώθηκαν με τη συμφωνία του Τάμπερε της Φινλανδίας, στη συνέχεια με το πρόγραμμα της Χάγης και τελευταία με το πρόγραμμα της Στοκχόλμης, το 2010, και ειδικότερα σε ζητήματα δικαστικής συνεργασίας των κρατών - μελών σε ποινικές υποθέσεις».
Ενδεικτικά, όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος, όπως επισήμανε ο Μ. Συντυχάκης, στα άρθρα 19 έως 32 του νομοσχεδίου, «επιδιώκεται να αναβαθμιστεί η διαδικασία ανταλλαγής πληροφοριών που προέρχονται από το ποινικό μητρώο των κρατών - μελών», η συλλογή και διακίνηση πληροφοριών, «συστήνοντας έναν ακόμα μηχανισμό φακελώματος δίπλα στο σύστημα Σένγκεν και άλλους μηχανισμούς. Συνιστά περισσότερο κυνηγητό μεταναστών και προσφύγων ή τον εγκλεισμό τους στα σύγχρονα στρατόπεδα συγκέντρωσης». Ενδεικτικά, προβλέπεται ότι η διαβίβαση πληροφοριών από τα ποινικά μητρώα στις κεντρικές αρχές των κρατών - μελών γίνεται υποχρεωτικά και αυτόματα χωρίς να ζητηθεί από κάποια δικαστική αρχή κράτους - μέλους. Συνολικά, συγκροτείται ένας μηχανισμός συνεχούς ανταλλαγής και αποθήκευσης τεράστιου όγκου ηλεκτρονικών πληροφοριών με προσωπικά δεδομένα, χωρίς εγγυήσεις ασφαλούς διαφύλαξής τους. Στην ουσία, ανέφερε ο βουλευτής του ΚΚΕ, «ακρωτηριάζονται ατομικά, κοινωνικά δικαιώματα και δημοκρατικές ελευθερίες. Εντείνονται η καταστολή και ο αυταρχισμός σε βάρος των εργαζομένων. Συνιστά ενίσχυση των κατασταλτικών μηχανισμών, της Europol, της Eurojust, της Frontex και άλλων».
Για το ΚΚΕ, επισήμανε, «οι πληροφορίες που πρέπει να δίνονται, πρέπει να δίνονται μόνο μέσω δικαστικής αρχής με οικονομικές και συνταγματικές εγγυήσεις. Αλλωστε, αυτός είναι ο χαρακτήρας του ποινικού μητρώου στην Ελλάδα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.