Πέμπτη, 10 Μαΐου 2018

Συγκέντρωση - αφετηρία για κινητοποιήσεις των εργαζομένων

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ ΤΗΣ ΟΣΥ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ
Συγκέντρωση - αφετηρία για κινητοποιήσεις των εργαζομένων
Από τη χτεσινή συγκέντρωση στο αμαξοστάσιο
Από τη χτεσινή συγκέντρωση στο αμαξοστάσιο
Σε συγκέντρωση - σύσκεψη στο αμαξοστάσιο της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ) στο Ελληνικό, το οποίο οδηγείται σε κλείσιμο προκειμένου ο χώρος να παραδοθεί στα «επενδυτικά σχέδια» για τη συνολική περιοχή, προχώρησαν χτες εργαζόμενοι, σωματεία και φορείς.
Την πρωτοβουλία ανέλαβε η Επιτροπή Αγώνα του ΠΑΜΕ στο αμαξοστάσιο,με στόχο να αποτελέσει αφετηρία για την οργάνωση του αγώνα ενάντια στην εξέλιξη αυτή. Στο κάλεσμά της ανταποκρίθηκαν εργαζόμενοι του αμαξοστασίου, οι Επιτροπές Αγώνα του ΠΑΜΕ από τα άλλα αμαξοστάσια, σωματεία από μια σειρά κλάδους, Λαϊκές Επιτροπές και φορείς της περιοχής.
Η διοίκηση της ΟΣΥ έχει προγραμματίσει το κλείσιμο του αμαξοστασίου μέχρι το τέλος του Ιούνη, χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για μετεγκατάσταση, με το στόλο και τους εργαζόμενους να μοιράζονται στα υπόλοιπα αμαξοστάσια. Η εξέλιξη συνδέεται με τα συνολικότερα σχέδια για τις δημόσιες συγκοινωνίες, τη μείωση των εργαζομένων και του στόλου, την επέκταση ιδιωτικών εργολαβικών συνεργείων.
Η χτεσινή κινητοποίηση κατέληξε σε ψήφισμα που συνυπέγραψαν τα σωματεία και οι φορείς που συμμετείχαν και στη συνέχεια επιδόθηκε στον διευθυντή του αμαξοστασίου.
Να πάρουν οι εργαζόμενοι στα χέρια τους τον αγώνα
Οπως υπενθύμισε ο Γιάννης Κιούσης, εκ μέρους της Γραμματείας Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ, το αμαξοστάσιο του Ελληνικού είναι το μεγαλύτερο, με περισσότερους από 800 εργαζόμενους και 450 οχήματα. Είναι φανερό πως το κλείσιμό του θα προσθέσει νέα προβλήματα στο συγκοινωνιακό έργο συνολικά στο Λεκανοπέδιο, ωστόσο η διοίκηση της εταιρείας χαρακτηρίζει την εξέλιξη αυτή «αναβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου». Οι ισχυρισμοί αυτοί είναι προκλητικοί, τόνισε ο Γ. Κιούσης, προσθέτοντας πως μόλις τις προηγούμενες μέρες «κόπηκαν» 19 δρομολόγια στο αμαξοστάσιο του Πειραιά, καθημερινά το συγκοινωνιακό έργο συρρικνώνεται, ενώ η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου προοιωνίζει νέες αυξήσεις στο ήδη «τσουχτερό» κόμιστρο.
«Καλούμε σε άμεση σύγκληση των Διοικητικών Συμβουλίων», είπε και τόνισε την ανάγκη οι εργαζόμενοι να συζητήσουν σε Γενικές Συνελεύσεις και να πάρουν αποφάσεις για απεργία τις επόμενες μέρες και κινητοποίηση. Επισήμανε, τέλος, πως οι εργαζόμενοι πρέπει να πάρουν τον αγώνα στα χέρια τους, ξεπερνώντας τα εμπόδια που θέτουν οι πλειοψηφίες των διοικήσεων σε σωματεία του χώρου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από τη συγκέντρωση έλαμψαν διά της απουσίας τους τα δύο μεγαλύτερα συνδικάτα του χώρου, το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ και το Σωματείο Τεχνιτών ΟΣΥ. Οπως σχολιάζουν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, οι πλειοψηφίες τους έφτασαν στο σημείο να επικαλεστούν τη γιορτή του Αγίου Χριστόφορου (!), προστάτη των οδηγών, για να δικαιολογήσουν την απουσία τους... Μια μέρα νωρίτερα, καλούσαν τους εργαζόμενους να «μην ανησυχούν», καλλιεργώντας εφησυχασμό.
Στήριξη από σωματεία και φορείς
Στο πλευρό των εργαζομένων βρέθηκαν σωματεία εργαζομένων και συνταξιούχων, Σύλλογοι Γυναικών της ΟΓΕ και Λαϊκές Επιτροπές, ενώ στη συγκέντρωση συμμετείχε αντιπροσωπεία της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ.
Η Γιώτα Ταβουλάρη, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στο Φάρμακο, τόνισε πως το ζήτημα αφορά τόσο το παραπέρα χτύπημα των δικαιωμάτων των εργαζομένων όσο και τη συνέχιση της εμπορευματοποίησης των συγκοινωνιών.
Την πείρα από τον κλάδο της Καθαριότητας, που λειτουργεί ως όχημα για την επέκταση της «ευελιξίας» και της εργολαβικής εργασίας και στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών, μετέφερε η Χριστίνα Καραμαλίκη, πρόεδρος του Σωματείου Καθαριστριών Πειραιά.
Από το χώρο των Συγκοινωνιών στη συγκέντρωση πήραν μέρος και απηύθυναν χαιρετισμούς ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό (ΣΕΛΜΑ), και ο Στέλιος Ινεπέκογλου, γραμματέας της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ.
«Ξεκινάμε αγώνα», διαμήνυσαν εκπρόσωποι των Επιτροπών Αγώνα του ΠΑΜΕ από άλλα αμαξοστάσια, ενώ χαιρετισμούς απηύθυναν και Λαϊκές Επιτροπές.
Βήμα στην κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης το κλείσιμο του αμαξοστασίου
«Μετά τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τον σιδηρόδρομο, σειρά έχει η αστική συγκοινωνία. Η "αναδιάρθρωση" περιλαμβάνει το κλείσιμο του αμαξοστασίου Ελληνικού, τη χειροτέρευση του συγκοινωνιακού έργου», αναφέρουν σωματεία και φορείς στο ψήφισμά τους. «Κάθε αντεργατική ενέργεια είναι κρίκος για την πλήρη απελευθέρωση των Μεταφορών. Είναι απαίτηση των επιχειρηματικών ομίλων να συρρικνωθεί και να τεμαχισθεί η αστική συγκοινωνία, για να γίνει πιο εύκολη η ιδιωτικοποίηση», προσθέτουν. Το ψήφισμα σχολιάζει ακόμα πως «την ώρα που κλείνουν το αμαξοστάσιο του Ελληνικού, κλείνουν και τις μπάρες, εφαρμόζοντας το ηλεκτρονικό εισιτήριο που φέρνει μαζί του αυξήσεις, καταστολή, αποκλεισμό κοινωνικών ομάδων».
Τα Σωματεία και οι φορείς απαιτούν: Να μην κλείσει το αμαξοστάσιο Ελληνικού. Ενιαίο κρατικό φορέα αστικών συγκοινωνιών. 100% χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για την επισκευή και ανανέωση του στόλου. Ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών σε όλη την Αττική με τα μέσα να αλληλοσυμπληρώνονται. Φτηνή, συχνή, αξιόπιστη συγκοινωνία. Μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%. Προσλήψεις προσωπικού.
Ερώτηση από το ΚΚΕ
Την ακύρωση της Υπουργικής Απόφασης για τη μετεγκατάσταση του αμαξοστασίου του Ελληνικού, με παράλληλη διασφάλιση και αναδιοργάνωση των εγκαταστάσεων για τη στήριξη του αναγκαίου συγκοινωνιακού έργου στο Λεκανοπέδιο, ζητούν με Ερώτηση που κατέθεσαν προς τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών βουλευτές του ΚΚΕ.
https://www.rizospastis.gr/story.do?id=9832730

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.