Σάββατο 29 Απριλίου 2017

Η Ευρώπη στην περιοχή μου… (του εκπαιδευτικού Νέστορα Ξυλά)


Η Ευρώπη στην περιοχή μου λέγεται Ευρωπαϊκή Ένωση. Έχουν κρυφτεί οι χάρτες, ξεχάσαμε τη γεωγραφία. Που είναι η Ελλάδα, η Γαλλία, η Γερμανία… Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν υπάρχει, ως ένωση, κάπου στο χάρτη. Ούτε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Δεν υπάρχει στο χάρτη κάπου η λιτότητα, ο Ευρωστρατός ή η ευρωδικαιοσύνη… Ο χάρτης έσβησε και από Ευρώπη έγινε «Ευρωπαϊκή Ένωση». Μονάχα το συμφέρον απέμεινε…
Η «Ευρώπη» σας στην περιοχή μου είναι η ελληνική κυβέρνηση και όσοι μου φώναζαν «ζήτω η Ευρωπαϊκή Ένωση και το ευρώ  – θα φάμε με χρυσά κουτάλια!Ήρθαν οι αξίες, η ειρήνη, η δημοκρατία!».  Είχατε δίκιο… όμως μόνο για την «Ευρώπη» σας.  Τα σεντούκια γέμισαν, με χρυσά κουτάλια φάγατε, και σήμερα λέτε ότι παραέφαγα εγώ…!

 Πρέπει να «ξαναϊδρυθεί» λέτε η «Ευρώπη» σας, που «ξεστράτισε»… κι οι μηχανές μπουκώσαν.
Η «Ευρώπη» σας στην περιοχή μου, μας φορτώνει την κρίση. Μου λέει «είχες δουλειά και αυτοκίνητο και δεύτερο σπίτι…». Πολλές συμφορές έφερα. Πώς να μην πέσει φωτιά να μας κάψει και με μια κρίση; Κι ύστερα για χρόνια πολλά η «Ευρώπη» σας φέρνει στην περιοχή μου τη φορολογία, την ανεργία, τη φτώχεια, τη θλίψη.
Η «Ευρώπη» σας έκανε και κάτι καλό, και όχι μόνο στην περιοχή μου. Μας χάρισε χρήματα! Θυμάστε τι μας λέγανε…  «Μας τα χαρίζουν! Να μην τα πάρουμε;» ΕΣΠΑ!  ΕΣΠΑσε κάθε σταθερή δουλειά… Δουλειά πέντε μηνών χωρίς ασφάλιση, αναπληρωτές ΕΣΠΑ. 300, 400, 500… Δόξα σοι ο Θεός! Υπάρχουν και άνεργοι! Και τα μεγάλα ποσά για τους μεγάλους παίκτες… Όχι πάντως στην τσέπη μας! Αυτά δεν ήταν λεφτά – χάρισμα, η επένδυση του αιώνα ήταν.
Η «Ευρώπη» σας στην περιοχή μου κάνει πόλεμο. Κινδυνεύει και το νησί μου. Κινδυνεύουν οι αναμνήσεις μου, τα χρόνια που έπαιζα στη γειτονιά μου, που γελούσα όταν πήγαινα στη θάλασσα. Ήταν μπλε τότε η θάλασσα και τώρα η «Ευρώπη» σας τη μαύρισε με αδίστακτους δολοφόνους, με μανάδες που κλαίνε για τα πνιγμένα παιδιά τους.
Η «Ευρώπη» σας στην περιοχή μου αλυσοδένει πρόσφυγες και οικονομικούς μετανάστες που θέλουν να φύγουν.Χτυπιούνται σαν τα λιοντάρια σε κλουβί.  Στο μικρό νησί μου και στα νησιά του Αιγαίου. Οι χώρες της «Ευρώπης» σας, «υποδέχονται» κατατρεγμένους είτε σε καταυλισμούς – φυλακές είτε ως σύγχρονους φθηνούς εργάτες είτε ως πλούσιους επενδυτές.
Πόσο όμορφος πόλεμος. Τίποτα δεν πάει χαμένο. Ούτε η χαρά όσων τον κάνουν ούτε η δυστυχία των ανθρώπων. Η «Ευρώπη» σας είναι και οικολογική στην περιοχή μου. Ανακυκλώνει μέχρι και τον πόνο.
Η «Ευρώπη» σας στην περιοχή μου ώρες – ώρες μυρίζει ναφθαλίνη. Δείχνει με το δάχτυλο και απειλεί το ξένο χρώμα, τους αλλόθρησκους. Καίει και βρίζει. «Αυτοί, αυτοί μας παίρνουν τις δουλειές! Αυτοί, αυτοί σπάνε τα αυτοκίνητά μας, βιάζουν τα παιδιά μας! Αυτοί απειλούν τον τουρισμό μας. Ο πόλεμος δεν θα σταματήσει, το θέμα είναι όλοι αυτοί που έρχονται εδώ, δίπλα στα σπίτια μας. Πρέπει να σώσουμε το σύστημα. Από αυτούς!». Για φαντάσου… Αυτοί! Που γλύτωσαν από βόμβες και θαλασσοταραχές.
Η «Ευρώπη» σας στην περιοχή μου διαφημίζεται μέσα στα Σχολεία. Στα παιδάκια. Είναι καλό, ξέρετε, από μικρά τα παιδιά να έχουν γερά δοντάκια για να μπορούν να μασούν το κρέας. Το ανθρώπινο κρέας είναι λίγο πιο σκληρό απ’ ότι το κρέας των ζώων γιατί τρώγεται ωμό. Ούτως ή άλλως η ανθρωποφαγία είναι που σοκάρει, όχι το αν θα ψηθεί ή αν θα μαριναριστεί το ανθρώπινο κρέας. Χωρίς ανθρώπινο κρέας δεν μπορείς να είσαι ούτε ανταγωνιστικός ούτε καλός επιχειρηματίας με μέλλον…
Αυτή είναι η «Ευρώπη» σας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση. Ποιοι ενώθηκαν; Μα, ανθρωποφάγοι με ακριβά κουστούμια. Η Ευρώπη ΜΑΣ είναι το θέμα. Που θα ξαναβάψει μπλε τις θάλασσες, που θα βάλει τα όπλα στα μουσεία, που θα ταξιδέψει στις γωνιές της τους ανθρώπους με τα καλύτερα βαπόρια και τα πιο όμορφα αεροπλάνα. Που θα στολίσει με τα βιβλία της επιστήμης τα Σχολεία. Που θα ομορφύνει με τον πλούτο της το νησί μου κι όλα τα νησιά, μαζί με όλο τον κόσμο. Γιατί τότε θα ανήκει σε μας και όχι σε όσους μας σκοτώνουν κάθε μέρα για να μας κλέψουν τον παρά, τα γιαπιά, τις γειτονιές και τις αναμνήσεις.
Αυτή είναι η «Ευρώπη στην περιοχή μας» κύριε Παυλόπουλε μαζί με εσάς και τους ομοίους σας.Αυτή είναι, ό,τι περιτύλιγμα κι αν χρησιμοποιήσετε. Ξέρουμε, δεν σας ξαφνιάζει διόλου ό,τι σας λέμε. Μα κι εμείς! Τίποτα δεν περιμένουμε από εσάς προσωπικά ούτε κι από την «Ευρώπη» σας στην περιοχή μας. Το νου σας μόνο γιατί υπάρχει και η Ευρώπη μας. Δεν τρελάθηκε το ρολόι του κόσμου για να σταματήσει να χτυπά εδώ… Προς τα μπρος θα πάμε. Οι φωτιές που ανάβουν μπορεί να καίνε σήμερα εμάς, όμως τελικά θα κάνουν στάχτη το δικό σας τον κόσμο. Είναι ξεροκέφαλη η ιστορία γιατί μόνο να ανεβαίνει ξέρει. Ευτυχώς.
Νέστορας Ξυλάς
Εκπαιδευτικός με την ΕΝΟΤΗΤΑ – Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (στηρίζεται από το Π.Α.ΜΕ)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.