ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Θέμα χρόνου οι αυξήσεις στα εισιτήρια
Αλλοθι στη «λαθρεπιβίβαση» αναζητά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για την επιβολή ειλημμένων αποφάσεων
Θέμα
χρόνου είναι η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στα αστικά Μέσα Μαζικής
Μεταφοράς (ΜΜΜ) κατά 25%, παρά τα όσα είπε χτες ο υπουργός Υποδομών, Μιχ. Χρυσοχοΐδης,
ότι δήθεν καταβάλλονται προσπάθειες ώστε οι αυξήσεις τελικά να μην
επιβληθούν. Ο υπουργός παραχώρησε συνέντευξη Τύπου, κατά τη διάρκεια της
οποίας παρουσίασε το νομοσχέδιο για το νέο τρόπο λειτουργίας των ΚΤΕΛ,
με το οποίο δημιουργούνται ευνοϊκές συνθήκες λειτουργίας στο χώρο των
υπεραστικών μεταφορών για μεγάλα εταιρικά σχήματα, την ίδια ώρα που
περιθωριοποιούνται οι μεμονωμένοι σημερινοί επαγγελματίες, κάτοχοι μίας
άδειας.
Ειδικά για τις τιμές των εισιτηρίων στα αστικά ΜΜΜ, ο Μ. Χρυσοχοΐδης χαρακτήρισε τις ενδεχόμενες αυξήσεις «ό,τι πιο επαχθές και επώδυνο» και πρόσθεσε ότι «η προσπάθεια που κάνουμε είναι να μην αυξηθούν», ωστόσο το αν η «προσπάθεια» αυτή θα έχει θετική κατάληξη εξαρτάται από το κατά πόσο θα μειωθεί το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης και τη δημιουργία ισοσκελισμένων προϋπολογισμών στις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών.
Με απλά λόγια, έχοντας ως δεδομένα τη δραματική μείωση της ενίσχυσης από τον κρατικό προϋπολογισμό που έχουν υποστεί τα τελευταία χρόνια οι αστικές συγκοινωνίες αλλά και το γεγονός ότι λειτουργούν βάσει ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων, οι αυξήσεις θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένες. Ακόμη και αν αυτές δεν επιβληθούν τον ερχόμενο Οκτώβρη, όπως προβλέπεται από το μεσοπρόθεσμο, η συνεχής μείωση επιβατών - και όχι η λαθρεπιβίβαση όπως ψευδώς ισχυρίζεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου - πλήττει ακόμη περισσότερο τα οικονομικά τους. Οπότε η κυβέρνηση θα εφαρμόσει ένα ακόμη προαποφασισμένο μέτρο αφαίμαξης του λαϊκού εισοδήματος, έχοντας βέβαια εδώ και μήνες ετοιμάσει το άλλοθι που ακούει στο όνομα «εισιτηριοδιαφυγή».
Ειδικά για τις τιμές των εισιτηρίων στα αστικά ΜΜΜ, ο Μ. Χρυσοχοΐδης χαρακτήρισε τις ενδεχόμενες αυξήσεις «ό,τι πιο επαχθές και επώδυνο» και πρόσθεσε ότι «η προσπάθεια που κάνουμε είναι να μην αυξηθούν», ωστόσο το αν η «προσπάθεια» αυτή θα έχει θετική κατάληξη εξαρτάται από το κατά πόσο θα μειωθεί το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης και τη δημιουργία ισοσκελισμένων προϋπολογισμών στις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών.
Με απλά λόγια, έχοντας ως δεδομένα τη δραματική μείωση της ενίσχυσης από τον κρατικό προϋπολογισμό που έχουν υποστεί τα τελευταία χρόνια οι αστικές συγκοινωνίες αλλά και το γεγονός ότι λειτουργούν βάσει ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων, οι αυξήσεις θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένες. Ακόμη και αν αυτές δεν επιβληθούν τον ερχόμενο Οκτώβρη, όπως προβλέπεται από το μεσοπρόθεσμο, η συνεχής μείωση επιβατών - και όχι η λαθρεπιβίβαση όπως ψευδώς ισχυρίζεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου - πλήττει ακόμη περισσότερο τα οικονομικά τους. Οπότε η κυβέρνηση θα εφαρμόσει ένα ακόμη προαποφασισμένο μέτρο αφαίμαξης του λαϊκού εισοδήματος, έχοντας βέβαια εδώ και μήνες ετοιμάσει το άλλοθι που ακούει στο όνομα «εισιτηριοδιαφυγή».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.